Velká cena Brazílie
Piloti Renaultu před závodním víkendem
Giancarlo
Giancarlo, jaké to je znovu závodit v Interlagosu?
"Je to pro mě jeden z mimořádných okruhů ve Formuli 1 a jsem opravdu vzrušený, že tam znovu pojedeme. V minulých dvou letech jsme tam vyhráli šampionáty a pro mě to je místo mého vůbec prvního vítězství ve Formuli 1 v roce 2003. Líbí se mi ta země, město a okruh: je náročný a je tam vždy úžasná atmosféra. Doufejme, že tam budeme mít v roce 2007 další dobré zážitky."
V Číně jste měl těžké odpoledne...
"Ano, ve skutečnosti to začalo v sobotu: problém na voze jsme objevili až na konci dopoledního tréninku, poté jsem udělal malou chybu na konci mého měřeného kola v kvalifikaci a bylo to tak vyrovnané, že jsem se ani nedostal z první části kvalifikace. Poté jsme věděli, že to bude těžký závod, ale jel jsem na limitu, předjel hodně vozů a zajetím čtvrtého nejrychlejšího času jsem ukázal, že byl vůz konkurenceschopný. Ale na začátku závodu jsme měli velmi těžký vůz, očekávali jsme intenzivnější déšť a tím jsme se dostali od prvního stintu do defenzivy. Byla to škoda, protože potenciál byl mnohem větší."
Jak se jezdí na okruhu v Interlagosu?
"Je to velmi náročný okruh. Je zatáčkovitý s dobrou směsí pomalých a středně rychlých zatáček. Je tam také značné převýšení a kvůli směru proti hodinovým ručičkám je to samozřejmě náročné fyzicky. Nikdy není snadné najít to správné nastavení, protože každá polovina okruhu vyžaduje od vozu opačné věci: na dlouhé cílové rovince potřebujete dobrou rychlost, ale ve vnitřní sekci s vlásenkami potřebujete hodně gripu. Také k tomu přidejte hrbolatý povrch a máte opravdovou výzvu pro inženýry, aby našli správný kompromis. Máme tendenci jet s nízkou úrovní křídel a poté tvrdě pracujeme na získání dobrého mechanického gripu, zvlášť při trakci."
Heikki
Heikki, v Číně jste skončil za bodovanými umístěními...
"Vím a nemohlo to být těsnější. Coulthard byl přímo přede mnou, ale na suchu se mi nepodařilo ho předjet! Bylo to obtížné odpoledne pro celý tým a bylo zklamáním, že jsme nezískali body, protože rychlost jsme na to měli. Ale asi jsem udělal chybu v kvalifikaci, v úvodních kolech nezafungovala naše strategie a to stačilo na to, abychom nebodovali. Ale jako vždy musíme najít pozitiva: vůz byl nakonec v neděli celkem rychlý, v reakci na podmínky jsme učinili dobrá rozhodnutí a spolehlivost byla znovu perfektní. Letos jsem dokončil každý závod a to je něco, na co jsme všichni hrdí."
Řekněte nám něco o Interlagosu...
"Je to pro jezdce fyzicky náročný okruh: povrch je hrbolatý a jezdí se proti směru hodinových ručiček, což znamená, že je to náročné pro celé tělo a zvlášť pak pro krk. Takže jsem v rámci příprav tvrdě trénoval a pro poslední závod budu ve vrcholové kondici."
Jaké budou vaše priority, když budete s inženýry pracovat na nastavení vozu?
"Myslím, že zavěšení je jedním z nejdůležitějších faktorů. Vozy musí dobře jezdit přes hrboly a také obrubníky v prostředním sektoru, ty hodně využíváme. Pokud naleznete dobrý kompromis se zavěšením, aby byla jízda hladká s dobrým mechanickým gripem, pak je to velké plus ve smyslu času na kolo."
Mění něco na vašem přístupu skutečnost, že je to poslední závod roku?
"Jsem díky tomu ještě více odhodlaný. Je to naše poslední šance roku, abychom ukázali, co dokážeme. Jste jen tak dobří jako je váš poslední závod ve Formuli 1, takže je důležité před zimou získat dobrý výsledek a snad to také týmu dodá sílu. Letošní rok byl pro všechny u Renaultu těžký, ale v posledních týdnech jsme pokročili a neměli jsme možnost to ukázat v závodech na suchu. Brazílie je okruh, kde tým zažil v posledních letech hodně úspěchů a i když to pro rok 2007 nic neznamená, možná nám to přinese trochu štěstí. Doufáme, že budeme mít normální závod, že budeme bojovat s BMW a že zakončíme sezónu dobrou a agresivní jízdou."
Fotogalerie - zde