Rozhovor s Bobem Bellem(175)
Bobe, zdálo se, že tým učinil v Barceloně malý krok vpřed v konkurenceschopnosti, i když to bylo zahaleno problémy během závodu. Je to správné tvrzení?
"Ano, myslím si to. Určitě jsme byli svědky menšího zlepšení během víkendu v Barceloně. Naše nové zavěšení a úpravy na aerodynamice evidentně fungovaly dobře a oba jezdci si ve voze více věřili než v předchozích závodech. Nakonec to měli ztížené problémy, které jsme měli při tankování, ale je myslím správné říct, že se nám podařilo využít o trochu více potenciálu, o kterém víme, že ve voze je. Doufáme, že tento trend bude o víkendu v Monaku pokračovat."
Výsledky v prvních závodech sezóny zjevně nenaplnily očekávání, ale zdá se, že ING Renault F1 tým nepanikaří. Proč?
"Myslím, že to záleží na upřímnosti a disciplíně. Dokončili jsme mnoho detailních a cílených analýz, abychom porozuměli svým problémům. Byl to rozsáhlý program, ale dobře naplánovaný a daří se nám pokrok. V těžkých časech musíte dělat svoji práci logickým způsobem a mít velmi disciplinovaný přístup. Když vás výkon vozu nepříjemně překvapí, je snadné se nechat rozptýlit mnoha směry najednou a nemít jasnou strategii. Naopak, my jsme si dali načas a odolali jsme pokušení zareagovat neuváženě. Začíná to přinášet ovoce."
Díky tomu musíte být hrdý na tým, který vedete...
"Ano, určitě jsem. U Renaultu máme závodnické srdce a i když teď nebojujeme na čele, soutěživost a hlad týmu jsou konstantní. Když jsme vedli šampionát v posledních dvou letech, nikdy jsme nezpomalili, nepolevili a nikdy jsme si nemysleli, že je to jednoduché. Tento rok vyžaduje ještě více takových vlastností, tvrdě bojujeme, abychom porozuměli problémům a pracujeme na využití potenciálu, o kterém víme, že ho vůz má. Okolnosti můžou být odlišné, ale kupředu nás žene stále stejné úsilí."
Má tým dostatečné zdroje na to, aby se vyrovnal s řešením problémů a zároveň pokračoval ve vývoji vozu?
"Určitě. Není tajemstvím, že u týmu Renault F1 dosahujeme velmi dobrých výsledků s rozumnými rozpočty a to je opravdový zdroj hrdosti. Ale v našem úsilí odrazit ze zpět nahoru nám nic neschází. Vývoj pokračuje, řešení problémů jde dobře a jako každý rok touto dobou začínají práce na roce 2008. Znamená to, že vzdáváme rok 2007? Určitě ne. Ale zároveň to ukazuje, že zůstáváme disciplinovaní a odhodlaní nenechat naší současnou situaci ovlivnit práci na voze pro příští rok."
Jaký výkon očekáváte od vozu v Monaku?
"Často se říká, že Monako je loterie. Zatímco je pravdivé tvrzení, že okruh je úplně jiný než všechny ostatní v kalendáři, je zároveň snadné podcenit, jak důležitou roli může vůz hrát. V Monaku není žádná kouzelnická hůlka, špatný vůz se najednou nestane dobrý. Potřebujete hodně přítlaku, ale nejdůležitější je, aby jezdci mohli věřit vozu. V tuto chvíli není R27 vůz, s kterým by šlo nejsnadněji jezdit s důvěrou na limitu, takže kvůli tomu to můžou mít Giancarlo a Heikki obtížné. Jako vždy půjdeme do našeho dalšího závodu se vztyčenými hlavami a odhodláni během víkendu získat vše, co bude v našich silách."