Vzpomínky na Malajsii
V roce 2002 se Renault vrátil zpět do formule 1, a od té doby při malajské velké ceně vždy zářil. V posledních pěti letech zde francouzský tým zaznamenal velmi dobré výsledky, vrcholem bylo získání double v loňském roce.
2002: první body
Před pěti lety to byl Jenson Button, kdo přivezl Renaultu první body po návratu do formule 1. Britský jezdec, který do závodu startoval z osmé pozice, si našel cestu startovním polem a skončil na čtvrtém místě za Michaelem Schumacherem. "Snažíme se stavět na slibném výkonu z našeho prvního závodu, abychom v Malajsii dosáhli dobrého výsledku," řekl Jenson před závodem. Měl pravdu. Renault R202 byl vybaven novým difuzérem, novým zadním křídlem a několika úpravami zadního zavěšení. Jarno Trulli byl nucet kvůli mechanickému problému ze závodu odstoupit.
2003: Alonso na pódiu
O rok později tu Renault prožil další památný závod. Oba žlutomodré monoposty R23, pilotované Fernandem Alonsem a Jarnem Trullim obsadily první dvě místa na startovním roštu. Španělský jezdec se tak stal vůbec nejmladším jezdcem formule 1, který si vyjel pole-position. Šachovnicovou vlajku spatřil jako třetí, když skončil za Kimim Räikkönenem (McLaren) a Rubensem Barrichellem (Ferrari), i přesto, že ho trápily problémy s řazením. Jarno zakončil další úspěšný víkend týmu pátým místem.
2004: o šest bodů více
V roce 2004 opustil tým Renault okruh Sepang se šesti body v kapse, když Jarno Trulli dojel na pátém místě a Fernando Alonso na místě sedmém. Španěl do závodu startoval z devatenáctého místa, ale skvělá změna strategie mu umožnila dojet na bodech.
2005: vítězství
Fernando Alonso se svým žlutomodrým vozem dominoval ve Velké ceně Malajsie, když v sobotu získal pole-position a v neděli si dojel pro vítězství. Bylo to druhé vítězství týmu. Fernando se po tomto závodě poprvé v kariéře vyhoupl do čela celkové klasifikace. "Cítím se velmi optimisticky, i když je ještě příliš brzy předvídat, co se stane v letošní sezoně," řekl Fernando. "Ale mohu říct jistě, že ve své kariéře jsem ještě nikdy nebyl na takovéto pozici, abych mohl zvítězit v šampionátu. V roce 2003 jsme na některých tratích byli konkurenceschopní, na jiných zase ne. V roce 2004 jsme byli rychlí na začátku sezony, ale ne na konci. Letos se zdá být Renault nejlepším týmem - zatím."
2006: double!
Fernando Alonso startoval se sedmé pozice na startovním roštu poté, co ho v kvalifikaci potkaly problémy s tankovacím zařízením. Jeho týmový kolega Giancarlo Fisichella si vyjel pole-position a poté kontroloval závod, aby získal zasloužené vítězství. Fernando se díky své agresivní jízdě a dobře zvolené strategii vyhoupl až na druhou pozici. "Byl to perfektní závod, ale na druhou stranu to bylo velmi těžké, fyzicky, ale také psychicky. Trpěl jsem," vysvětloval Fisico po závodě. "Bylo velmi, opravdu velmi horko, a tak v polovině závodu už jsem byl dost vyčerpaný. Věděl jsem, že to bude těžké, a že budu muset bojovat až do konce. Neměl jsem jinou volbu, musel jsem jet stále naplno. Nechtěl jsem ztratit koncentraci, ale za tento výsledek jsem šťastný." Byl to první double týmu Renault od roku 1982, kdy Rene Arnoux a Alain Prost dosáhli stejného výsledku při Velké ceně Francie.