Testy v Le Castellet (15.-18.5.2007)
Tým Renault čeká čtyřdenní test na domácím okruhu na jihu Francie v Le Castellet. Cíl je jasný: připravit vůz na závod v Monacu a v Kanadě. První dva dny budou týmy používat konfiguraci okruhu Paul Ricard pro Monaco, následující dva dny pro Kanadu.
Kouzlem tohoto okruhu je především to, že nabízí až 150 různých rozvržení, a umožňuje tak týmům připravit se na tak odlišné závody, jako je Monaco a Kanada, během jediného týdne!
1. den
První den nastoupil v barvách týmu Renault Nelsinho, kterému se po namáhavém dni podařilo dokončit svůj program bez problémů. Jeho úkolem bylo co nejlépe nastavit vůz pro závod v Monte Carlu a dále se věnovat vývoji. Tým nasbíral užitečná data a dosáhl menšího pokroku.
Nelsinho: "Jsem rád, že tu mohu řídit vůz F1. Tento okruh dobře znám z GP2, a bylo zajímavé sledovat, jak vypadá z kokpitu R27. Dnes jsem toho najezdil dost, stejně jako naposledy v Barceloně, což nikdy není k zahození. Myslím, že jsme udělali krok vpřed, rozhodně to byl pozitivní a povzbuzující den pro zbytek týdne."
Christian Silk - hlavní testovací inženýr: "Pro tým to byl úspěšný první den testů. Dosáhli jsme pokroku bez jakýchkoli problémů, a Nelsinho odvedl přesně takovou práci, jako jsme od něho žádali - bez jakýchkoli chyb. Pracujeme na elektronických systémech a vývoji trakční kontroly. Výsledky byly zajímavé, zítra budeme pokračovat v přípravách na Monaco s Heikkim."
1. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:05.699 | 98 kol |
2. | R. Schumacher | Toyota | + 1.221 | 96 kol |
3. | Nelsinho | Renault | + 1.357 | 125 kol |
4. | M. Webber | Red Bull-Renault | + 1.462 | 120 kol |
5. | N. Rosberg | Williams-Toyota | + 1.490 | 126 kol |
6. | F. Massa | Ferrari | + 1.572 | 93 kol |
7. | Ch. Klien | Honda | + 1.658 | 114 kol |
8. | T. Glock | BMW-Sauber | + 2.013 | 114 kol |
9. | J. Rossiter | Super Aguri | + 2.327 | 129 kol |
10. | S. Speed | Toro Rosso | + 2.444 | 53 kol |
11. | F. Fauzy | Spyker | + 3.744 | 73 kol |
2. den
I dnes používaly týmy konfiguraci okruhu pro Monaco (2D-SC). Nelsinha vystřídal Heikki, aby se mohl připravit na nejatraktivnější závod v kalendáři F1, ačkoliv tento okruh velmi dobře zná ze svého působení v GP2, když zde v roce 2005 dokonce bojoval o vítězství, než ho zastavil problém při zastávce v boxech...
Heikki navázal na program ze včerejšího dne, pokračoval v práci nastavení vozu R27-06 a testech aerodynamiky.
Celkově Heikki najezdil 151 kol a skončil na šestém místě.
Heikki: "Před závodem, který nás čeká příští týden, to byl docela zajímavý den. Pracovali jsme na nastavení vozu a pneumatik, a na různé změny vůz reagoval dobře. Myslím, že naše včerejší a dnešní testování nám přinese dobrý základ pro čtvrteční volné tréninky v Monacu."
Christian Silk - hlavní testovací inženýr: "Bezproblémový den jsme dokončili bez jakýchkoli obtížností. Použili jsme různé verze nastavení, které jsme chtěli testovat. Myslím, že data, která jsme dnes nasbírali, vypadají dobře, a budou tak dobrý základem pro naši práci v Monacu a dalších závodech. Pro Heikkiho to byl náročný den, a nyní je na inženýrech, aby analyzovali data a získali z jeho dnešní odvedené práce co nejvíce!"
1. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:05.614 | 133 kol |
2. | F. Massa | Ferrari | + 0.141 | 107 kol |
3. | R. Kubica | BMW-Sauber | + 0.571 | 140 kol |
4. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | + 0.587 | 137 kol |
5. | T. Sato | Super Aguri | + 0.667 | 116 kol |
6. | Heikki | Renault | + 0.688 | 151 kol |
7. | R. Barrichello | Honda | + 0.902 | 103 kol |
8. | A. Wurz | Williams-Toyota | + 0.962 | 106 kol |
9. | R. Schumacher | Toyota | + 0.984 | 111 kol |
10. | S. Bourdais | Toro Rosso | + 2.129 | 142 kol |
11. | Ch. Albers | Spyker | + 2.332 | 66 kol |
12. | A. Sutil | Spyker | + 2.520 | 67 kol |
3. den
Po dvoudenních přípravách na okruh v Monte Carlu změnil tým Renault nastavení tak, aby více sedělo trati v Kanadě, tedy zvolil konfiguraci okruhu s označením E1b-SCV2, která měří 5.255 km.
Do kokpitu žlutooranžového vozu i dnes usedl Heikki, a snažil se najít vhodné nastavení vozu pro závod v Kanadě. Dalším bodem jeho programu bylo testování aerodynamiky. Finský pilot ukončil svůj program bez problémů, i když musel bojovat s poměrně silným větrem.
Po 89 odjetých kolech byl Heikki s průběhem dne spokojen, a dosáhl třetího nejrychlejšího času
Heikki: "Změna okruhu byla zajímavá, zvláště kvůli novým brzdným bodům, dráhám a jiné úrovni přítlaku. Byl to hodně náročný den. Dokončili jsme náš program a prošli jsme všechny body, které bylo nutné zhodnotit. Nyní se cítím na Monaco i na další nadcházející závody připraven."
Christian Sikl - hlavní testovací inženýr: "Mysleli jsme, že nám ranní vítr naruší náš plán, ale nakonec jsme odvedli spoustu práce. Heikki říkal, že byl s vozem spokojen, brzy začneme také s generální přípravou na Kanadu a další závody. Na dnešní práci zítra naváže Giancarlo, a tím tento čtyřdenní maraton ukončíme."
1. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:28.833 | 50 kol |
2. | S. Speed | Toro Rosso | + 0.206 | 94 kol |
3. | Heikki | Renault | + 0.237 | 89 kol |
4. | R. Kubica | BMW-Sauber | + 0.324 | 83 kol |
5. | M. Webber | Red Bull-Renault | + 0.346 | 84 kol |
6. | F. Montagny | Toyota | + 0.372 | 66 kol |
7. | A. Wurz | Williams-Toyota | + 0.526 | 57 kol |
8. | P. de la Rosa | McLaren-Mercedes | + 0.695 | 95 kol |
9. | R. Barrichello | Honda | + 1.275 | 71 kol |
10. | J. Rossiter | Super Aguri | + 1.402 | 25 kol |
11. | Ch. Klien | Honda | + 1.453 | 113 kol |
12. | Ch. Albers | Spyker | + 3.412 | 16 kol |
13. | M. Winkelhock | Spyker | + 3.923 | 43 kol |
4. den
Verrerie, Signes, the Mistral… piloti ING Renault F1 Teamu si tento týden vyzkoušeli všechny tyto legendární části okruhu v Le Castellet.
Poslední den testů ve Francii usedl do vozu Renault Fisico, který pokračoval v přípravách na následující dva závody, především na Kanadu. Podobně jako jeho týmoví kolegové testoval aerodynamiku a různé změny nastavení vozu.
Po 112 odjetých kolech Fisimu patří druhé místo.
Giancarlo: "Měli jsme dnes dobrý den: 112 kol bez problémů. Co se týká výkonu, časy jsou velmi vyrovnané a s tím, čeho jsme dnes dosáhli, jsem spokojen, stejně tak s ovládáním vozu. Během příprav na Kanadu jsme ukončili náš velký program a myslím, že jdeme správným směrem. Jsem rád, že jsem tu dnes mohl s týmem pracovat, protože vím, jak je teď pro nás všechny velmi důležité tvrdě pracovat."
Christian Silk - hlavní testovací inženýr: "Náš program jsme dnes zakončili dobře odvedenou prací. Ovládání vozu bylo dobré, a v přípravách na další závody jsme udělali pokrok. Máme za sebou dlouhý a náročný test, ale všichni do toho vložili maximum úsilí - a myslím si, že díky výsledkům, kterých jsme tento týden dosáhli, se budeme v následujících týdnech snažit ještě více!"
1. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:28.624 | 101 kol |
2. | Giancarlo | Renault | + 0.585 | 112 kol |
3. | P. de la Rosa | McLaren-Mercedes | + 0.625 | 78 kol |
4. | F. Montagny | Toyota | + 0.688 | 79 kol |
5. | K. Nakajima | Williams-Toyota | + 1.007 | 100 kol |
6. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | + 1.210 | 77 kol |
7. | J. Rossiter | Super Aguri | + 1.245 | 131 kol |
8. | A. Sutil | Spyker | + 1.245 | 83 kol |
9. | N. Heidfeld | BMW-Sauber | + 1.354 | 118 kol |
10. | J. Button | Honda | + 1.365 | 100 kol |
11. | V. Liuzzi | Toro Rosso | + 1.369 | 56 kol |
Čtyřdenní testování je u konce, a nastal čas, aby se testovací tým vrátil domů - a závodní tým se naopak vydal na cestu - směr Monaco!