Testy v Jerezu (16.-19.1.2007)
1. den
Giancarlo Fisichella, jednička týmu Renault, odjel první kola v novém monopostu R27 na testovacím okruhu v Jerezu.
Fisi odjel celkem 33 kol, než ho zastavila porucha motoru, ale přesto byl s chováním nového vozu spokojen:
Fisico: "Je to vždy něco zvláštního, když poprvé řídíte nový vůz a dnes ráno v kokpitu R27 tomu nebylo jinak. Vizuálně vůz působí velmi impozantně a hned od začátku bylo snadné ho řídit.
Na okruhu dnes bylo dost nečistot a tedy nízká přilnavost, takže je těžké udělat nějaký řádný úsudek, co se týká výkonu a ovládání vozu, zvláště když byl náš program předčasně ukončen kvůli poruše motoru.
Ale zatím se vůz chová přesně tak, jak jsme očekávali, a má velmi podobné vlastnosti jako R25 a R26, což je pro nás právě v tomto období dobrým znamením. Takže už se těšíme na další zítřejší pokračování!"
Bob Bell, technický ředitel: "Dnešní test znamenal další významný pokrok v projektu R27, a dosáhli jsme toho přesně v den, na který jsme to přibližně před rokem plánovali. Takže můžeme pogratulovat týmům v Enstone a ve Viry, které odvedly opravdu fantastickou práci.
Nicméně, jako je to s každým novým vozem, naše práce teprve začala. Setkali jsme se s normálními problémy, jak to bývá u každého shakedownu. Ale první náznaky a Giancarlovy pocity jsou velmi pozitivní, takže budeme chtít na tento solidní start navázat i v dalších třech dnech testování.
Po zbytek týdne budeme moci vyjet s oběma novými vozy, aby se mohli oba piloti, Heikki a Giancarlo, v prvních testech nového roku s R27 pořádně sžít. Budeme se snažit co nejlépe naložit s velmi náročným programem obou našich jezdců."
1. | Fisico | Renault | 32 kol | 1:20.683 | |
2. | K. Nakajima | Williams | 96 kol | 1:20.985 | + 0.302 |
2. den
Tým Renault má za sebou další úspěšný den testování nového vozu R27. Do kokpitu dnes usedli oba závodní piloti - Giancarlo Fisichella a Heikki Kovalainen.
Giancarlo dnes odjel plnou závodní vzdálenost, což signalizuje slibnou úroveň spolehlivosti R27.
Heikki se první den v kokpitu snažil sžít s novým vozem, ale jeho první dojmy se shodovaly s těmi Giancarla Fisichelly. Podmínky na trati ale nebyly právě ideální, protože na trati kroužily pouze čtyři vozy.
Fisico: "Je to úplně nový vůz, takže dokončit celou závodní vzdálenost téměř první den bez jakýchkoliv problémů je opravdu velký úspěch. Znamená to, že se spolehlivostí už jsme na tom celkem dobře, i když do prvního závodu máme před sebou stále ještě spoustu práce.
Ani dnes nebyly podmínky na trati právě nejideálnější, ale přece jen už to bylo o něco lepší. Dnes nám to až tak nevadilo, protože jsme se soustředili především na vývoj spolehlivosti a odjetí delších vzdáleností, ale zítra už začneme s některými změnami nastavení. Celkově jsem s vozem spokojený a cítím, že má velký potenciál."
Heikki: "Byl to můj první den v novém voze, takže jsme dnes neodjeli příliš mnoho kol. Ale mé první pocity ráno byly velmi pozitivní, stejně tak odpoledne při odjetí delší vzdálenosti.
Vlastnosti vozu jsou podobné jako u R26, ale myslím, že jsme se v mnoha směrech zlepšili, což byl také náš cíl během zimního testování. Giancarlo už ukázal, že z hlediska spolehlivosti jsme na tom dobře, takže doufejme, že zítra budeme moci odjet více kol."
1. | Fisico | Renault | 114 kol | 1:20.193 | |
2. | A. Davidson | Super Aguri | 113 kol | 1:20.266 | + 0.073 |
3. | K. Nakajima | Williams | 139 kol | 1:20.393 | + 0.200 |
4. | Heikki | Renault | 43 kol | 1:20.617 | + 0.424 |
3. den
Také třetí testovací den probíhal pro Renault dle předpokladů.
Giancarlo pokračoval dále v programu spolehlivosti vozu a začal pracovat na prvních změnách v nastavení a chování vozu na nových pneumatikách Bridgestone. Podařilo se mu dosáhnout dalšího pokroku, i přesto, že jednou musel svůj vůz kvůli technickým problémům odstavit.
Heikki prožil podstatně náročnější druhý den v kokpitu nového vozu. Dopoledne odjel pouhá dvě instalační kola, než ho zastavil problém s elektronikou. Po vyřešení těchto problémů odjel dvě třetiny normální závodní délky, kterou dokončí zítra.
Tento týden odjely vozy Renault přes 1 300 km.
Fisico: "Máme za sebou další úspěšný den s R27, začali jsme zkoušet různé změny v nastavení a ovládání. Dosáhli jsme několika zlepšení, a potvrdil se tak náš potenciál, který jsme očekávali už včera. Myslím, že až dosud je to pro nás opravdu povzbuzující týden, ačkoliv máme ještě pár problémů, které je třeba vyřešit, jako u každého nového vozu. Ale právě od toho zimní testy jsou: kvůli každému problému, se kterým se tu setkáme si hned nemusíme dělat starosti se závodem v Melbourne za dva měsíce."
Heikki: "Pro mě to byl trochu frustrující den, protože jsem vlastně s naší prací začal až odpoledne, a potom bylo naším cílem najet s vozem nějaké kilometry. Takže to pro mě nebyl právě perfektní den, ale v tomto období je nejdůležitější se sžít s vozem a ujistit se, že náš paket je opravdu spolehlivý, rozhodně to není o žhavení stopek. Den jsme nakonec zakončili dobře, odjeli jsme delší vzdálenosti a doufejme, že zítra budeme mít sílu náš program dokončit."
1. | A. Davidson | Super Aguri | 145 kol | 1:19.628 | |
2. | Fisico | Renault | 61 kol | 1:19.766 | + 0.138 |
3. | N. Rosberg | Williams | 75 kol | 1:20.059 | + 0.431 |
4. | Heikki | Renault | 52 kol | 1:21.029 | + 1.401 |
4. den
Během posledního dne Heikki dokončil program dlouhých jízd a změn nastavení vozu, a stejně jako Giancarlovi se mu podařilo odjet plnou délku závodu.
Giancarlo dnes tolik štěstí neměl, potýkal se s problémy s převodovkou.
1. | Heikki | Renault | 112 kol | 1:19.185 | |
2. | Fisico | Renault | 68 kol | 1:20.467 | + 1.282 |
3. | T. Sato | Super Aguri | 115 kol | 1:20.688 | + 1.503 |
Fotogalerie - zde