Testy v Bahrainu (27.2.-1.3.2007)
Po dvoudenní přestávce je ING Renault F1 Team zpět v akci na bahrainském okruhu v Sachiru.
Za volant žlutooranžového monopostu usednou naposledy před první letošní velkou cenou závodní piloti týmu Giancarlo Fisichella a Heikki Kovalainen.
1. den
Giancarlo se dnes soustředil především na odjetí plné závodní vzdálenosti, což se mu i navzdory odkladu kvůli mechanickým problémům podařilo. Odpoledne se pak zaměřil na změny v nastavení, aby dosáhl co nejlepšího vyvážení vozu.
Heikki si dnes prožil velmi náročný den: nejprve byl jeho program kvůli drobným technickým problémům odložen, a poté se svým žlutooranžovým vozem v sedmé zatáčce havaroval. Z místa havárie odešel nezraněn, ale jeho vůz byl natolik poškozen, že tím pro Heikkiho první den testování skončil.
Giancarlo: "Jsem rád, že mohu při posledních předsezonních testech znovu usednout do vozu. Pro mě je to velmi důležitý test, protože nám všem před Melbourne nabídne dobrý přehled, a skončí tak naše poslední přípravy. Čeká nás ještě spousta práce, ale dnešek byl dobrým startem."
Heikki: "Dnes jsem měl pořádnou nehodu - v zatáčce 7 jsem ztratil kontrolu nad vozem a vůz dost tvrdě narazil do bariéry. Všechny bezpečnostní systémy však fungovaly perfektně, takže jsem vpořádku, ale vůz je docela dost poškozen, a tak už dnes asi na trať nevyjedu.
Náš program je tak odložen, což je pro nás samozřejmě frustrující, ale tým teď tvrdě pracuje na tom, aby byl vůz připraven co nejdříve. Budu ale na 100 % připraven zbytek naší práce dokončit. Minulý týden jsme tu už tři dny testovali, a myslím, že už se nacházíme v celkem dobré pozici. Stále toho ale musíme před Melbourne hodně stihnout."
1. | F. Massa | Ferrari | 102 kol | 1:31.260 | |
2. | K. Räikkönen | Ferrari | 95 kol | 1:31.590 | + 0.330 |
3. | F. Alonso | McLaren-Mercedes | 96 kol | 1:31.851 | + 0.591 |
4. | R. Kubica | BMW-Sauber | 74 kol | 1:32.108 | + 0.848 |
5. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 55 kol | 1:32.193 | + 0.933 |
6. | Giancarlo | Renault | 82 kol | 1:32.556 | + 1.296 |
7. | Heikki | Renault | 19 kol | 1:32.880 | + 1.620 |
8. | F. Montagny | Toyota | 37 kol | 1:32.999 | +1.739 |
9. | J. Trulli | Toyota | 64 kol | 1:33.150 | + 1.890 |
10. | S. Vettel | BMW-Sauber | 34 kol | 1:33.219 | + 1.959 |
11. | Ch. Klien | Honda | 90 kol | 1:33.378 | + 2.118 |
12. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | 69 kol | 1:33.526 | + 2.266 |
13. | M. Webber | Red Bull-Renault | 74 kol | 1:33.642 | + 2.382 |
14. | J. Rossiter | Honda | 78 kol | 1:33.697 | + 2.437 |
15. | T. Sato | Super Aguri | 75 kol | 1:33.813 | + 2.553 |
16. | R. Schumacher | Toyota | 36 kol | 1:34.030 | + 2.770 |
17. | S. Speed | Toro Rosso | 44 kol | 1:34.137 | + 2.877 |
2. den
Heikki začal se svým programem o něco později, protože dopoledne mechanici stále pracovali na opravách jeho vozu.
Giancarlo se soustředil na testování pneumatik a změny v nastavení vozu a se svou dnešní prací může být maximálně spokojen.
Giancarlo: "Dnes jsem najezdil spoustu kol, což znamená, že jsme zase udělali velký krok vpřed s naším testovacím programem. Myslím, že dlouhé jízdy jsme zvládli dobře, stejně tak práci na výkonu, takže můžu být docela spokojený. Stejným směrem se budeme ubírat i zítra během posledního dne předsezonního testování. Bude to opravdu důležitý den."
Heikki: "Jsem rád, že jsem mohl odpoledne zase vyjet na trať. Mechanici odvedli fantastickou práci, aby vůz opravili tak rychle, takže velké díky týmu za jejich velké úsilí. Soustředil jsem se především na to, abych dohnal ztrátu ze včera, bylo pro nás důležité, že jsem dnes mohl opět jezdit. Dospěli jsme k několika zajímavým výsledkům a nyní nám zbývá využít maxima při posledním dni testů, abychom to mohli před Melbourne zabalit."
1. | F. Massa | Ferrari | 100 kol | 1:30.640 | |
2. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 55 kol | 1:31.178 | + 0.538 |
3. | K. Räikkönen | Ferrari | 94 kol | 1:31.490 | + 0.850 |
4. | Giancarlo | Renault | 109 kol | 1:31.967 | + 1.327 |
5. | P. de la Rosa | McLaren-Mercedes | 52 kol | 1:31.971 | + 1.331 |
6. | Heikki | Renault | 30 kol | 1:32.068 | + 1.428 |
7. | N. Heidfeld | BMW-Sauber | 73 kol | 1:32.264 | + 1.624 |
8. | J. Button | Honda | 73 kol | 1:32.293 | + 1.653 |
9. | V. Liuzzi | Toro Rosso | 47 kol | 1:32.359 | + 1.719 |
10. | R. Kubica | BMW-Sauber | 54 kol | 1:32.648 | + 2.008 |
11. | R. Barrichello | Honda | 61 kol | 1:32.650 | + 2.010 |
12. | T. Sato | Super Aguri | 100 kol | 1:32.837 | + 2.197 |
13. | R. Schumacher | Toyota | 85 kol | 1:33.054 | + 2.414 |
14. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | 52 kol | 1:33.146 | + 2.506 |
15. | M. Webber | Red Bull-Renault | 53 kol | 1:33.238 | + 2.598 |
16. | J. Trulli | Toyota | 33 kol | 1:33.384 | + 2.744 |
3. den
Giancarlo dokončil svou práci ohledně nastavení vozu, což bylo tento týden jeho prioritním cílem. Během dne ho potkal drobný mechanický problém, ale přesto mohl být s dnešním výkonem spokojen.
Heikki se soustředil na odjetí dlouhých vzdáleností, a na přípravy na třetí podnik letošní sezony, VC Bahrainu.
Oboum jezdcům se podařilo program úspěšně dokončit, a s výkonností žlutooranžových vozů to vypadá velice slibně.
1. | F. Massa | Ferrari | 45 kol | 1:29.989 | |
2. | Heikki | Renault | 61 kol | 1:30.384 | + 0.395 |
3. | Giancarlo | Renault | 64 kol | 1:30.498 | + 0.509 |
4. | K. Räikkönen | Ferrari | 77 kol | 1:30.534 | + 0.545 |
5. | F. Alonso | McLaren-Mercedes | 113 kol | 1:30.564 | + 0.575 |
6. | R. Barrichello | Honda | 118 kol | 1:31.067 | + 1.078 |
7. | P. de la Rosa | McLaren-Mercedes | 90 kol | 1:31.354 | + 1.365 |
8. | S. Speed | Toro Rosso | 124 kol | 1:31.500 | + 1.511 |
9. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | 66 kol | 1:31.589 | + 1.600 |
10. | N. Heidfeld | BMW-Sauber | 83 kol | 1:31.720 | + 1.731 |
11. | M. Webber | Red Bull-Renault | 92 kol | 1:31.742 | + 1.753 |
12. | R. Kubica | BMW-Sauber | 98 kol | 1:31.751 | + 1.762 |
13. | R. Schumacher | Toyota | 81 kol | 1:31.791 | + 1.802 |
14. | J. Button | Honda | 97 kol | 1:31.837 | + 1.848 |
15. | F. Montagny | Toyota | 119 kol | 1:32.264 | + 2.275 |
16. | T. Sato | Super Aguri | 53 kol | 1:33.357 | + 3.368 |