Rozhovor s Patem Symondsem(147)
Pate, jak analyzujete víkend týmu ING Renault F1 v Malajsii?
"Myslím, že jsme dosáhli maxima, v které jsme v nedělním závodě mohli doufat, zvlášť po našem kvalifikačním výkonu v sobotu. Giancarlo se dostal z 12. na 6. místo a odjel dobrý a agresivní závod, hlavně na začátku. Výkon Heikkiho byl solidní a jeho rychlost byla velmi podobná té Fisiho a také vymazal vzpomínky na Melbourne dobrou jízdou. Vůz byl v závodě o něco více konzistentní a měl rozumný výkon. Takže jsme závodili dobře a to je povzbudivé. Ale znamená to, že jsme spokojení se svojí současnou situací? Vůbec ne."
Co tým dělá, aby získal na výkonnosti vůči svým soupeřům?
"Pracuje extrémně tvrdě! To znamená klást si mnoho otázek a hledat na ně odpovědi. Můžeme si naplánovat, kdy a které otázky budeme klást, ale nemůžeme si naplánovat, kdy nalezneme odpovědi. To znamená pilně a upřímně pracovat, abychom našli kořeny našich současných problémů. Zároveň musíme pokračovat ve vývoji vozu, abychom závodili na trati. Kdybychom pouze zaslepeně přiřadili všechny naše zdroje na řešení problémů, tak až bychom je vyřešili, spadli bychom zpět."
Zjevná otázka je: "Jaká je příčina vašich problémů?" Máte odpověď?
"Je myslím zřejmé říct, že diagnóza není jednoduchá. První chyba, kterou bychom mohli udělat, by byla reagovat bez uvážení. Lidé kteří na tom pracují jsou ti samí, kteří vyhráli dva světové šampionáty v posledních dvou letech. Máme stejné nástroje, stejnou metodologii a stejnou sebedůvěru v naší schopnost uspět. Nyní na to potřebujeme čas a píli a já ve všech ohledech věřím v naší schopnost odrazit se silně zpět."
Při pohledu na okruh v Bahrajnu, jaký výkon očekáváte od vozu?
"Když se podíváte na časy z jednotlivých sektorů v Malajsii, je relativně zřejmé, že jsme byli méně konkurenceschopní v částech okruhu, kde jsou rychlé zatáčky. Sakhir není okruh s mnoha rychlými zatáčkami, takže by k nám měl být skutečně vlídnější. Ale můžu předpovědět, že v konkurenceschopnosti uděláme krok vpřed? Abych byl upřímný, je v tuto chvíli velmi obtížné cokoliv předpovídat a myslím, že mnoho lidí napříč pit lane si v tuto chvíli drbe hlavy."
Co tím myslíte?
"V Renaultu si jezdci stěžují na nedostatek přilnavosti u vozu, ale také víme o nekonzistenci ve výkonnosti. V Malajsii jsme byli relativně silnější v pátek a v neděli, v porovnání s naší výkonností v sobotu. Na čele startovního pole jsme mezi úvodními dvěma závody viděli obrovskou změnu mezi Ferrari a McLarenem a několik týmů zaznamenalo u svých dvou jezdců různé úrovně výkonnosti. Dle mého názoru to naznačuje, že zatímco situace s pneumatikami je pro všechny stabilní, je tu stále mnoho otázek, na které je třeba odpovědět, aby se dosáhlo konzistentního a spolehlivého výkonu."
Takže jaká jsou očekávání pro příští víkend?
"Tento víkend v Bahrajnu budeme znovu závodit s kompletem, který máme k dispozici. Budeme závodit co nejlépe v rámci našich schopností. Všichni v továrně se snaží při vývoji a je to vidět podle nových dílů, které neustále dostáváme na trať. Naše zodpovědnost na okruhu je dobře jet, tvrdě závodit a dostat z našeho současného celku co nejvíce. Udělali jsme to v Malajsii, oba jezdci byli rychlí, konzistentní a agresivní. A naše zastávky v boxech byly nejrychlejší z celého pole. To hodně říká o profesionalitě týmu a já věřím, že tento víkend v Bahrajnu budeme moct opět dosáhnout svého maxima."
Zdroj: F1 Sports