Rozhovor s Patem Symondsem
Pate, několik dnů uplynulo od závodu v Melbourne. Jaké jste učinili závěry?
"Myslím, že největším překvapením víkendu pro nás byla ztráta na McLaren a BMW bylo o hodně lepší, než jsme očekávali po posledním týdnu předsezónních testů v Bahrajnu. Jak jsme se blížili k prvnímu závodu, byli jsme si všichni vědomi, že naše úroveň konkurenceschopnosti není dostatečně dobrá a že Ferrari je hodně daleko vpředu. Nicméně jsme byli přesvědčeni, že můžeme závodit s BMW a že nemáme daleko k závodní rychlosti McLarenu. Ale skutečnost ukázala, že jsme pozadu v kvalifikačním i závodním režimu."
Giancarlo odjel dobrý závod a skončil pátý. Jako hodnotíte jeho výkon?
"Giancarlo odjel relativně přímočarý závod a udělal vše, co jsme od něj v neděli očekávali. Měl trochu smůlu s provozem ve svém druhém stintu a kvůli tomu ztratil čas na vozy BMW. Ale byl agresivní když to bylo zapotřebí, hlavně s Trullim po své první zastávce v boxech a dobře se bránil Massovi. Domnívám se, že předvedl dobrý výkon a dovezl vůz na zasloužené pozici."
Debut Heikkiho byl o dost méně přímočarý...
"Je správné říct, že měl od začátku smůlu. Problémy s vozem v druhém a třetím tréninku ho stály čas na trati a to velmi pravděpodobně mělo vliv na jeho špatnou kvalifikační pozici. Když odstartujete zezadu, zaseknete se v provozu na velkou část závodu. A myslím si, že některé chyby které jsme viděli pravděpodobně pramenily z frustrace z této pozice. Když jsme podepsali s Heikkim, plně jsme akceptovali, že jako nováček bude dělat ve svém prvním roce chyby. Některé z nich jsme viděli v Melbourne, ale jeden z důvodů proč mu věříme je, že víme že je realista, upřímný a inteligentní. Bez pochyb se z neděle poučí a nemyslím si, že by to zopakoval."
Jak tým odpoví na výsledky z Melbourne?
"V určitém smyslu nijak. První závod možná vyčíslil výkonnostní ztrátu, ale my už jsme moc dobře věděli, že naše výkonnost není adekvátní. Takže již několik týdnů jsme soustředěni na odhalení oblastí, ve kterých nám schází výkon. Neřešíme nějaký podstatný nedostatek, protože oba jezdci říkali, že vůz je rozumně vyvážený. Takže my se soustředíme na to dostat co nejvíce z pneumatik, ale za prvé a hlavně na agresivní vývoj aerodynamiky vozu."
Před dvanácti měsíci byl tým v čele poháru konstruktérů, letos jste na čtvrtém místě. Změní to způsob jakým přistupujete k závodům?
"V posledních letech byl Renault extrémně úspěšný aplikováním určitých principů při vývoji našeho vozu a při přístupu k závodům. Mezi nimi upřímnost a přísnost na sebe samotné. Nyní je určitě čas aplikovat tu upřímnost, ale také musíme využít vyhlášených inženýrských dovedností a věřit, že nesejdeme z cesty, která nám v minulosti přinesla úspěch. Pokud to uděláme, určitě se vyrovnáme soupeřům."
Tým bude příští týden na trati v Malajsii. Jak důležitý bude tento třídenní test?
"Řekl bych, že má úplně stejnou váhu jako jakýkoliv jiný test podle současné dohody. Tento třídenní test představuje 12,5 % našeho testování během sezóny a budeme muset ho co nejlépe využít. Víme, že náš výkon není takový jaký by měl být, výzva je nyní v té práci pokračovat a vyřešit to."