Rozhovor s Heikkim
Heikki, byl jste oficiálně potvrzen jako závodní jezdec týmu Renault pro rok 2007. Jaký to byl pocit?
Jsem opravdu šťastný s tímto rozhodnutím a je to pro mě obrovská výzva a motivace. Opravdu se moc těším na svou první sezonu ve formuli 1, a na to, že ji začnu v mistrovském týmu. Ale jedna věc je stále hlavní, musíme dobře zvládnout ještě sezonu 2006. Mám za sebou několik důležitých testů, a než začneme myslet na novou sezonu, ještě musíme odvézt dobrou práci.
Nahradíte mistra světa Fernanda Alonsa. Jaké to bude, přijmout tuto roli?
Myslím, že příští rok to pro mě bude nový začátek. Okamžitě přijdou velká očekávání, ale nebudu to brát jako nějaký extra tlak.Budu se snažit dávat si postupné cíle a jeden za druhým si odškrtávat: dokončit první závod, s nadějí, že to dokážu na bodech, a zlepšovat se po celý rok. Měli bychom mít vůz, který bude schopen přinášet dobré výsledky. Ale svou práci budu začínat v klidu a s dobrou náladou.
Co si myslíte, že dovedlo tým Renault k tomu, aby vás povýšil do závodního kokpitu?
Snad rychlost, protože to je to, co vždy inženýři sledují, i když tvrdí, že ne! Byl jsem konzistentní, vždy jsem zkoušel prosadit se s vozem co nejvíce, a pak to zhodnotit. Inženýři mě za mou práci také vždy hodnotili, jestli to bylo pozitivní či negativní, zkoušel jsem tak jako tak zareagovat. Myslím, že jsem v tom uspěl a nyní se s vozem cítím jistě.
Jak byste popsal své vztahy s týmem?
Jsou už velmi blízké. Začal jsem s týmem testovat v roce 2004 a od té doby se naše vztahy stále zlepšovaly. Zlepšoval jsem se, tvrdě pracoval s inženýry, a tohle je nejlepší možné zakončení - debutovat ve formuli 1 s týmem, který znám opravdu velmi dobře.
A co si myslíte o svém týmovém kolegovi pro příští rok, Giancarlo Fisichellovi? Vycházíte spolu dobře?
Myslím, že Fisi je ten nejlepší týmový kolega, kterého jsem mohl mít. Je zkušený, velmi rychlý a v soukromí spolu vycházíme dobře, máme podobný smysl pro humor. Pracujeme dobře, a také se společně zasmějeme.
Když se podíváte o šest měsíců vpřed, jaký to bude pocit, procházet se po startovním roštu v Melbourne?
Jsem si jistý, že budu mít nějaké chvění v žaludku! Opravdu, ačkoliv se budu vracet k tomu, co jsem dělal celý život, což je závodění. Letos to bylo dost neobvyklé, nesoupeřit venku na trati. Takže na startovním roštu budu myslet na to, aby se mi povedl dobrý start, abych včas zabrzdil v první zatáčce a odjel. Bude to jeden závod v kalendáři, a jestli zvládnu svou obvyklou práci, mohl bych dosáhnout na dobrý výsledek.
A nakonec, jak se změní vaše práce v nadcházejících týdnech a měsících?
Nemyslím, že se vše hned změní, budu se starat o to, abych dělal stejnou práci jako předtím. Věřím, že jsem našel dobrý způsob práce, což znamená snažit se vždy na 100 %, a zlepšovat se s každým kolem. Z tohoto pohledu se nic nezmění. Budu jezdit stejně, pracovat s týmem, abych se zlepšil, a poslouchat jejich rady, abych se mohl co nejlépe připravit.