Rozhovor s Denisem Chevrierem
Denisi, tým ING Renault F1 měl těžký start sezóny. Jaký je na to pohled inženýra?
"Je to pravda. První tři kola šampionátu 2007 byly vyrovnané a pro tým to bylo těžké. Co se týče motoru, tak úroveň naší spolehlivosti byla doposud dobrá, měli jsme pár problémů, ale nic dramatického a dostali jsme naše dva vozy do cíle ve všech třech závodech, což je uspokojující."
Kam byste zařadil ING Renault F1 tým ve srovnání s ostatními?
"Tento rok je konkurence velmi tvrdá a doteď jsme byli v roli vyzývatele. V současnosti je pro nás velmi obtížné závodit o místo na pódiu, takže naším cílem je bodovat s oběma vozy. V Bahrajnu bylo vidět, jak malé rozdíly jsou v kvalifikaci. Věci se mají tak, že si nemůžeme dovolit ztratit ani jednu desetinu ze dvou, protože to je to co nám umožní dostat se do závěrečné části kvalifikace. Není to stejný závod, když startujete ze šestého nebo sedmého místa, jako když startujete z místa jedenáctého."
Změnila se v současném kontextu vaše práce inženýra?
"Ne, v podstatě ne. Náš způsob práce zůstává stejný, ať už bojujeme o titul nebo máme problémy, jak je to v případě letošní sezóny. Pracujeme se stejnými vyzkoušenými a otestovanými metodami, stejným harmonogramem a se stejnými lidmi. Akorát se musíme naučit, jak z našeho kompletu dostat za současných podmínek více."
Jaká je ve Viry-Chatillon nálada po výsledcích z prvních tří závodů?
"Měli jsme nabitou zimu, tvrdě jsme pracovali během zimního testování a všichni, ať už ve Viry nebo v Enstone, netrpělivě očekávali první tři závody. V roce 2006 jsme získali 46 bodů a v roce 2007 máme po třech závodech celkem 9 bodů. Z role favorita jsme přešli do role outsidera a to se neakceptuje snadno. Ale jsme závodníci a v dobách nepřízně osudu ukáže tým svůj pravý charakter. Jsme odhodláni bojovat a víme, že naše úsilí se nakonec vyplatí."
Jak se vyrovnává továrna ve Viry s deficitem ve výkonnosti týmu v této sezóně?
"Uvědomujeme si, jak je obtížné dobře sestavit komplet vůz-motor-jezdec-pneumatiky, mnoha týmům to nikdy nedojde. Naše frustrace nesouvisí jen s výsledky týmu. Jsme frustrovaní současnými pravidly, které nám jako motorářům sebraly možnost způsobit rozdíl. Když týmu v minulosti scházel výkon, motoráři byli schopni hrát klíčovou roli v překonání tohoto nedostatku výkonu. Tuto sezónu je to mnohem omezenější. Ale abych odpověděl na vaší otázku, není důvod pro zklamání nebo pro pokles morálky týmu. Máme ještě větší odhodlání."
Jaké závěry můžete po třech závodech učinit o spolupráci s Red Bullem?
"Je to mladý tým, takže je třeba toho hodně udělat a nastavit. Ale postupujeme krok za krokem. V tuto chvíli je tu pár problémů, které se musí vyřešit, aby oba vozy viděly šachovnicovou vlajku. Ale úroveň výkonu, hlavně v Bahrajnu, je pro členy týmu velmi povzbudivá. Personál Renaultu přidělený Red Bullu v zimě velmi tvrdě pracoval a jsou spokojeni v tom, co je v tuto chvíli jejich tým. Doposud byla spolupráce mezi Renaultem a Red Bullem velmi prospěšná a každý dělá maximum, abychom uspěli a doufáme, že to bude plodné partnerství."