Rozhovor s Davem Hyattem
Dave Hyatt je hlavním mechanikem náhradního vozu Renault. Poprvé od roku 2002 nasadil tým Renault do závodu T-Car. V závodním voze Heikkiho totiž došlo k problémům s palivovým čerpadlem a Dave teď vypráví o svém náročném víkendu.
Dave, jste mechanikem No.1 pro náhradní vůz a měl jste doslova hektický víkend!
"Správně! Během posledních několika let jsme připravovali náhradní vůz přesně tak, jako ty závodní. Všechno musí být dokonalé, ve skutečnosti více než dokonalé! Když ho musí jezdec ve spěchu použít, nesmí být ani ty nejmenší potíže. Problémem bylo, že Renault toto auto v závodě nepoužil už léta. Pokračujeme v jeho nejlepší možné přípravě, jako bychom počítali, že bude jednoho dne použito."
Tuto sezónu byl na trati celkem běžně…
"To je pravda. Giancarlo a Heikki se střídají v řízení náhradního auta o pátečních volných trénincích."
Kdy jste se dozvěděl, že se s ním bude v Malajsii závodit?
"V sobotu těsně před volným tréninkem si tým všiml problému s palivovým čerpadlem v Heikkiko závodním voze, takže jsme za pouhých 45 minut přemístili motor a převodovku do T-caru! Tak měl Heikki dostatek času, aby v přípravě na kvalifikaci odjel alespoň šest kol. Jak víte, tak každé šasi je trošku odlišné."
Kolik lidí na tomto voze pracuje?
"Každé auto má tři hlavní mechaniky a mechanika No.1 a jednoho pro přední část a dalšího pro zadní část. Pak zde máme specialisty na převodovku a hydrauliku atd. Na náhradním voze pracuji s Davidem Turnerem a Gregem Bakerem."
Bylo to všechno trošku dojemné?
"Ano, to bylo. Navíc moje auto bodovalo a myslím, že je to poprvé od roku 2002, co to dokázal Renault T-Car. Byl jsem na roštu a prožíval jsem závod zcela odlišným způsobem. Je to veliká morální podpora! Heikki bude mít v Bahrajnu zpátky svůj závodní vůz."
Zdroj: F1 Sports