Rozhovor s Bobem Bellem
Bobe, jak byste popsal R27 třemi slovy?
"Uspokojení, výkon, výzva."
Co bude podle vašeho názoru největší sílou ING Renault F1 Teamu v letošní sezoně?
"Nyní se nacházíme na vrcholu své hry. Víme, co je zapotřebí v souboji v šampionátu, který jsme již dvakrát za sebou vyhráli. My jsme tým, který je třeba porazit a cítíme se silní. A navíc, jsme extrémně dobře připraveni."
Kdybyste si mohl vybrat své největší soupeře pro letošní sezonu, kdo by to byl?
"Vždy je to dobrý pocit bojovat s někým, kdo je považová za "velkého hocha". A za těchto podmínek má duel Renaultu s Ferrari a McLarenem svůj půvab. Kdybych si měl vybrat mezi těmi dvěma, řekl bych McLaren. Porazit Fernanda by bylo něco jako naše malá odveta! Ale v každém případě je vždy pěkné porážet kluky z Wokingu."
Které týmy by mohly zamíchat letošním šampionátem?
"Honda, BMW. A Super Aguri, a to si nedělám legraci!"
Co mělo větší dopad na design vozu? Přechod na pneumatiky Bridgestone nebo stabilita aerodynamických pravidel?
Bridgestony nevyžadovaly žádné větší změny. Stabilita aerodynamických pravidel způsobila, že hledání dalších zlepšení bylo náročnější, toť vše. Opravdovou výzvou pro Renault bylo zasazení nové IGC převodovky do vozu. Jsme také hrdí na to, že se nám podařilo mít dvě nové šasi připravené pro první výjezd R27 16. ledna v Jerezu."
Na kterou mechanickou část R27 jste nejvíce pyšní?
"Na převodovku! Vyžaduje to tak delikátní rozhraní mezi mechanikou a elektronikou, a je to tak sofistikované... Je to opravdu klenot a můžeme tím získat až 0,3 sekundy na kolo."
V co doufáte pro rok 2007?
"Ve dvě věci. Za prvé bych chtěl vidět opravdu těsné mistrovství a velmi vzrušující rok. A za druhé chci vidět Renault vpředu. Určitě to bude velmi těžká sezona, ale chci, abychom se dostali na její konec, aniž bychom si museli cokoli vyčítat. Nezávisle na výsledcích do toho musíme dát všechno a být hrdí na odvedenou práci."