Rozhovor s Alanem Permanem
Alane, tým dosáhl v Monacu nejlepšího výsledku roku. Musela to být uspokojující chvíle?
"Odpověď je ´ano a ne.´ Všichni v týmu v posledních měsících velmi tvrdě pracovali, abychom situaci zvrátili a Monaco bylo první znamení, že ta práce přináší ovoce na trať. Je to pro tým tradičně dobrý okruh a vylepšení vozu ukázalo svoji hodnotu v sobotu a v neděli. Ale i když jsme skončili na čtvrtém místě, byli jsme o kolo pozadu za těmi vpředu. To ukazuje, že nás stále čeká dlouhá cesta..."
Jaká část zlepšeného výkonu může být přisuzována podstatě okruhu a kolik reprezentuje opravdový pokrok?
"Vždy je velmi obtížné tyto dvě věci od sebe oddělit. Musíte se podívat na rozložení sil mezi McLarenem a Ferrari, po vítězství v Bahrainu a v Barceloně skončil Massa v Monacu více než minutu za Alonsem. Takže trať určitě vyhovuje některým vozům více než jiným. Víme, že je to pro nás tradičně dobrý okruh, ale naše práce v testech před závodem nám dala důvod k optimismu pro následující závody, nejen pro Monaco."
Na jakém místě myslíte, že je tým v pořadí konkurenceschopnosti startovního pole?
"Věřím, že na normálnějším okruhu budeme na dostřel BMW. Doposud jsme závodili s jedním okem na zpětných zrcátkách, s pohledem na skupinu středu pole, která čítá Williams, Toyotu, a Red Bull. S novými díly, které jsme použili v Monacu a s těmi, které jsou naplánovány pro další závody, myslím, že jsme se oddělili od té skupiny středu pole a získali na výkonu, který nám umožní agresivně závodit s vozy před námi."
Giancarlo měl v Monacu téměř bezchybný víkend...
"Je to okruh, který miluje, odměňuje jeho přirozený talent a v Monacu odvedl skvělou práci. V současnosti jezdí Giancarlo nejlépe, jak jsem ho kdy viděl. Okolnosti jsou obtížné, ale tvrdě pracoval na získání maxima z vozu, v každém kole se snažil a využil každého zlepšení výkonu. Věří si a další dva okruhy jsou místa, kde měl vždy dobré závody."
Heikki měl v knížectví těžší víkend. Mohl si z této zkušenosti odnést něco pozitivního?
"Byl to mentálně náročný víkend, protože si myslím, že bylo pro něj velmi těžké se z této zkušenosti poučit. V kvalifikaci byl zablokován ne svoji vinou a to v podstatě určilo jeho nedělní výsledek. Ale Heikki letos již dokázal, že má pevný charakter a že se ze zklamání dá rychle dohromady. Stále se učí a stále se zlepšuje, jeho postoj je exemplární a myslím, že úpravy na voze zlepšily jeho ovladatelnost a to umožní Heikkimu ukázat úroveň výkonnosti o které víme, že je jí schopen."
Tým netestoval v týdnu před Velkou cenou Kanady, takže jak jste se připravovali?
"Co se týče práce na trati, základní práce na nastavení a testování pneumatik jsme provedli na okruhu Paula Ricarda před Monacem, když jsme jezdili na konfiguraci trati, která byla navržena na simulaci požadavků Montrealu. Naše aerodynamické přípravy jsme dokončili aerodynamickým testem před závodním víkendem v Monacu, kontrolovali jsme křídla pro nízký přítlak a nastavení. V továrně jsme drtili čísla v našich simulacích nastavení, připravovali vozy na cestu, během které budou v jednom týdnu dvakrát závodit a také jsme zajistili, že vůz bude odpovídat upřesněným pravidlům o ohebnosti zadního křídla, která byla publikována po Monacu. V této oblasti jsme neměli žádné starosti, ale nemůžete si dovolit se nechat zastihnout, když závodíte tak daleko od domova."