Nastavení monopostu F1 pro VC Velké Británie
Loňský příchod osmiválců spojený s neustále rostoucí úrovní přítlaku změnil výzvu okruhu v Silverstonu. Zatáčky, které dříve vyžadovaly podřazení, se projížděly jen s lehkým ubráním plynu a tak první polovina okruhu až po Vale vyžaduje velmi málo brzdění. Motory jsou vystavené prodloužené zátěži a tím pádem se zátěž na plný plyn zvedla mezi lety 2005 a 2006 o 12 %. I když se kvůli letošním pneumatikám s menším gripem toto číslo tento rok sníží, stále je to okruh náročný na každou část vozu. Zatáčky se různí od krátkých, kde se jezdí přes 280 km/h až po dlouhé, pomalé komplexy na konci kola. A vůz se také musí vyrovnat s hrbolatým povrchem a silným nárazovým větrem. Jedno slovo, kterým by se dal Silverstone popsat? Selektivní, pro vozy i pro jezdce.
Aerodynamika
Úroveň přítlaku je v Silverstonu středně vysoká, stejně jako před týdnem v Magny-Cours, kde R27 potvrdilo svůj nedávný pokrok ve smyslu čistého výkonu. Přítlak je vyžadován pro rychlé zatáčky v úvodní části kola a relativně krátké rovinky a krátké brzdné zóny znamenají, že jakýkoliv deficit v maximální rychlosti na rovince konkurenti pravděpodobně nevyužijí. Málo tvrdého brzdění také znamená, že použijeme jedny z nejmenších přívodů vzduchu k brzdám, abychom optimalizovali aerodynamickou výkonnost.
Zavěšení
Na tomto okruhu použijeme vůz s mechanickou rovnováhou "vpředu" - s tužším předkem a měkčí zadní částí. Tužší předek umožňuje vozu dobře měnit směr v rychlých a pomalých zatáčkách, zatímco měkčí nastavení vzadu poskytuje lepší grip během trakce, hlavně na výjezdu ze zatáček 9, 11 a 16.
Pneumatiky
Pneumatiky zažívají vždy těžké časy na okruhu, kde je mnoho rychlých zatáček a to znamená, že je Silverstone spolu se Spa a Sepangem mezi nejobtížnějšími tratěmi sezóny. Bridgestone nabídne směsi Medium a Tvrdá ze své škály Potenza 2007, aby se vyrovnal s těmito výzvami.
Okolní podmínky
Jako bývalé letiště je Silverstone nevyhnutelně vystavený větru a to může mít velké dopady na výkon vozu. Nárazový vítr dokáže rozhodit aerodynamickou rovnováhu vozu a učinit ovladatelnost nepředvídatelnou, hlavně v rychlých zatáčkách. Jezdec musí být schopen posoudit směr a sílu větru a přizpůsobit tomu svoji jízdu.
Motor
Procento času, kdy motor jede na plný plyn se v roce 2007 snížilo, s nástupem jednotného dodavatele pneumatik kleslo z 71 % na 68 % v roce 2007. Nicméně, Silverstone zůstává jedním z nejnáročnějších okruhů na motor, který také musí dobře reagovat ve vysokých otáčkách, protože jezdci projíždí rychlé zatáčky buď na plný nebo jen částečný plyn. Co se týče chlazení, tak jsme na tomto okruhu již testovali a jsme dobře připraveni na každou eventualitu.
Strategie
Spotřeba paliva je v Silverstonu vysoká, stejně jako je ztráta času kvůli většímu množství paliva. To znamená, že to je okruh, na kterém se jen výjimečně liší strategie od normy, protože například palivo pro dvě kola navíc může stát až dvě desetiny sekundy na kolo. Očekávejte od většiny týmů standardní strategii roku 2007 dvou zastávek, která může být trochu posunuta dopředu u jezdců vpředu, aby se zajistila dobrá startovní pozice na roštu a čistý vzduch pro jízdu na začátku závodu. Protože je na této trati téměř nemožné předjíždět, je pozice na startu důležitá.
Zdroj: F1 Sports