Nastavení monopostu F1 pro VC Španělska
Okruh poblíž Barcelony znají všechny týmy dobře, protože na něm každý rok natestují tisíce kilometrů. Barcelona nabízí různé středně rychlé a rychlé zatáčky a je známá svojí náročností na aerodynamiku vozu. Na trati je málo míst tvrdého brzdění a hodně rychlých zatáček, takže se těžko předjíždí. Proto je základem pro úspěšný víkend dobrá kvalifikace a rozumná závodní strategie.
Aerodynamika
Efektivní aerodynamika je v Barceloně klíčová, i když šikana, která byla loni postavena před cílovou rovinkou, nahradila jedno z nejkritičtějších rychlých míst. Přesto zůstává okruh velkým testem aerodynamiky vozu a týmy použijí nastavení na vysoký přítlak.
Zavěšení
U zavěšení je třeba najít kompromis mezi vyvážením vozu a rychlými reakcemi na povely řízení. Zavěšení bude proto relativně tvrdé vpředu, aby vůz dobře měnil směr, zatímco vzadu bude o něco měkčí, aby bylo dosaženo co nejlepší trakce na výjezdu z pomalých zatáček. To je zvlášť důležité kvůli absenci kontroly trakce. Světlá výška je také důležitá, vůz bude obecně poměrně nízko, aby se maximalizovala výkonnost aerodynamiky.
Motor
Barcelona není nijak zvlášť náročná na motory, pouze 62 % kola se jede na plný plyn. Je relativně málo míst tvrdé akcelerace z nízkých otáček a motory tráví většinu času akcelerací ze středních otáček. Přísun výkonu proto musí být postupný a plynulý, aby byla zachována dobrá ovladatelnost a omezilo se opotřebení pneumatik.
Pneumatiky
Barcelona je na pneumatiky náročná kvůli dlouhým a rychlým zatáčkám. Navíc je povrch trati poměrně abrazivní. Pneumatiky jsou tedy vystaveny vysoké zátěži, hlavně levá přední, která dostává zabrat v rychlých pravotočivých zatáčkách, jakou jsou ty č. 3 a 9. Bridgestone proto přiveze směsi Medium a Tvrdá. Během volných tréninků budou týmy pečlivě monitorovat stupeň opotřebení jednotlivých směsí, aby určily, na které odjedou většinu závodu.
Zdroj: F1 Sports