Nastavení monopostu F1 pro VC Kanady
Okruh Gillesa Villeneuva je typu stop-start, není to stálý okruh. Dlouhé rovinky znamenají mnoho těžkých brzdění, zatímco četné pomalé zatáčky kladou důraz na dobrou trakci a točivý moment motoru, aby se z nich vůz rychle dostal. Konkurenceschopný vůz poskytne jezdcům důvěru pro pozdní brzdění, zatímco bude šetrný k pneumatikám na okruhu, kde týmy použijí nejměkčí směsi Bridgestone 2007.
Aerodynamika
V Montrealu použijí všechny týmy nové aerodynamické komplety s nízkým přítlakem. O okruhu se dá říct, že nemá rychlé zatáčky, zatáčka číslo 5 se dá pohodlně projet na plný plyn na pátou a šestou rychlost. Aerodynamici se proto zaměří hlavně na nízký odpor, aby se dosáhlo konkurenceschopných maximálních rychlostí (s maximem přes 320 km/h), zatímco přítlak bude pomáhat při těžkém brzdění a také v pomalých šikanách. Nízká úroveň přítlaku poskytuje pocit lehkosti řízení a nervozitu při brzdění. To znamená, že jezdci musí být jemnější při zatáčení a když pracují s brzdami a s plynem.
Zavěšení
Vozy musí dobře reagovat na změny směru v šikanách a zároveň si musí udržet dobrou stabilitu při brzdění a trakci na výjezdu z pomalých zatáček. Když se nastavuje zavěšení, je třeba také brát v úvahu zablokování brzd, protože příliš časté zablokování zadních nebo předních kol stojí čas na kolo.
Brzdy
Po Bahrajnu je Montreal nejnáročnější trať na brzdy. Přehřívání není hlavní problém, protože kotouče i destičky mají dost času na chlazení na rovinkách. Nicméně, energie při brzdění je velmi vysoká, na čtyřech místech se brzdí z rychlosti přes 300 km/h a na jiných dvou z rychlosti přes 250 km/h. Základní opotřebení je tedy naše hlavní starost a monitorujeme to během závodu v reálném čase. Můžeme jezdce požádat, aby přizpůsobil rozložení brzdné síly, pokud úroveň opotřebení dosáhne alarmující úrovně vpředu nebo vzadu a některé naše práce ve volných trénincích se zaměří na zajištění toho, že úroveň opotřebení bude s odpovídajícím množstvím paliva pod kontrolou.
Pneumatiky
Nestálá povaha okruhu znamená, že na začátku víkendu je trať velmi "zelená" a úroveň přilnavosti se během víkendu neustále zlepšuje - podobně jako je tomu na obdobných místech jako je Melbourne nebo Monako. Povrch trati není nijak zvlášť abrazivní a absence rychlých zatáček znamená, že energie pneumatik je mezi nejnižšími z celé sezóny. Následkem toho budou týmy používat Měkkou a Super měkkou směs z nabídky Bridgestone 2007.
Strategie
Montreal je tradičně závodem, kde jsou různé strategie od jedné až po tři zastávky možné, i když strategie dvou zastávek bude zřejmě nejvíce konkurenceschopné řešení s pravidly o pneumatikách 2007, stejně jako tomu bylo tento rok na každém okruhu. Absence rychlých zatáček znamená, že efekt paliva (časová ztráta kvůli množství paliva) je na této trati relativně malý. A v kombinaci s nízkou spotřebou paliva (podobné Budapešti) to znamená, že je v kvalifikaci relativně málo penalizující mít větší množství paliva. Nízký efekt paliva také znamená, že strategie jedné zastávky je potenciálně konkurenceschopná, ale její efektivita v roce 2007 bude záviset na tom, jak budou v závodě držet super měkké pneumatiky.
Výkon motoru
Na okruhu v Montrealu je motor používán ve stylu start-stop, to je tvořeno šesti výkony na plný plyn oddělenými šikanami. Motor jede na plný plyn přes 60 % okruhu, což není zvlášť vysoké procento, ale nejdelší úsek plného plynu trvá 14 sekund, což je vysoká hodnota a kvůli tomu patří okruh mezi náročnější na motor. Naše nastavení posledního rychlostního stupně musí brát v úvahu možné změny směru foukání větru na protilehlé rovince. Pokud by byl moc krátký, strávíme moc času na omezovači na 19 tis. ot./min. a to nás bude stát čas. Chlazení není za normálních okolností díky dlouhým rovinkám problém, ale zbytky trávy a jiné nečistoty jsou potenciální nebezpečí. Pečlivě monitorujeme teploty a nečistoty se obvykle dají odstranit během zastávek v boxech.
Zdroj: F1 Sports