Heikki: Užívám si tvrdé práce s týmem
Heikki, už více než před měsícem jste si v Austrálii odbyl svůj debut ve formuli 1. Jaké pro vás byly první tři závody?
"Abych byl upřímný, začátek sezony pro nás byl docela těžký. Vůz evidentně není tak výkonný, jak tým doufal, a pro mě osobně byl první závod opravdovým zklamáním. Určitě to nebyl debut, o jakém bych snil. Takže to je negativní stránka věcí, ale já nejsem typ člověka, který se zaměří směrem dolů. Od Melbourne jsem opravdu tvrdě pracoval, měl jsem stejnou rychlost jako můj týmový kolega Giancarlo a myslím, že jsem slušně pokročil. Mám pocit, že mi první tři závody poskytly dobrý základ, ze kterého se v příštích měsících můžu zlepšovat."
Přibližte nám ty první tři závody - zklamání v Melbourne, první body v Malajsii a poté těžké odpoledne v Bahrajnu...
"No, dejme tomu, že tu byly vrcholy i dna, ale celkově jsem spokojený se svým pokrokem. Nechci přemýšlet o Austrálii, nic se mi nedařilo a chci na to co nejrychleji zapomenout. Malajsie byla dobrá, můj první bod v pravděpodobně nejtěžším závodě roku a kvalifikoval jsem se před Fisicem. A poté v Bahrajnu jsem skončil až devátý, ale byl to závod plný soubojů. První stint byl kvůli velkému množství paliva obtížný, ale musel jsem bojovat kolo na kolo s některými kluky, hlavně s Rosbergem, bylo to jako návrat do GP2! A myslím, že jsem ukázal, že můžu být agresivní, že mne není snadné předjet na trati a že na to můžu tlačit celý závod. Takže z každé zkušenosti se dají získat pozitiva a na ně se také soustředím."
Během sezóny 2006 jste byl třetí jezdec u mistrů světa. Odehrál se váš posun na místo závodního pilota podle vašich představ?
"Ano, přišel jsem a věděl, co můžu očekávat a nic mne příliš nepřekvapilo. Věděl jsem, jak se odehrává závodní víkend a znal jsem kvalifikační formát. První tři závody v roli závodního jezdce byly opravdu pozitivní zkušeností pro učení a užil jsem si je. Samozřejmě byly některé chvíle lepší než jiné, ale ze všech jsem si něco odnesl, z dobrých i špatných!"
Víme, že vůz nemá pro tým obvyklou úroveň výkonu a že se nesnadno řídí. Mění to způsob vaší práce?
"Myslím, že to znamená, že musíme pracovat ještě tvrději než kdy předtím a více se věnovat detailům. Probíhá hodně analýz a hodně mluvím s týmem, abych jim poskytl co nejvíce zpětné vazby o ovladatelnosti, aby se to zlepšilo. Jsem v posledních týdnech v neustálém kontaktu se svým inženýrem Adamem (Carterem) a ostatními lidmi v týmu, abychom diskutovali o testování a o tom co můžeme udělat, aby byl vůz více konkurenceschopný. Užívám si tvrdé práce s týmem. Víme, že je každý detail důležitý a že nám může pomoct."
Myslíte si, že se můžete odrazit zpět nahoru?
"Ano, jsem o tom přesvědčen. Tým vyhrál dva světové tituly ve dvou letech, jsou nejlepší. Nemám vůbec žádné pochyby o tom, že se můžeme odrazit zpět a ukázat lidem skutečnou sílu a kalibr tohoto týmu."
A jaká v tom bude vaše role?
"Na své straně se budu snažit pomáhat týmu co nejvíce. Pořád se snažím zlepšit svojí výkonnost a jet na maximum bez toho, abych chyboval. Jsem optimistický a jsem přesvědčen, že se můžeme vrátit zpět na čelo. Potom budeme moct být na sebe a na to co jsme dokázali opravdu hrdí!"