Heikki před novou sezonou
Jak se cítíte na začátku vaší první sezony, do které vstupujete jako jezdec formule 1?
"Nadšeně! Ale také soustředěně. Celý život jsem pracoval na tom, abych se dostal tam, kde jsem právě teď, takže se cítím, jako bych dosáhl něčeho opravdu zvláštního. Ale také vím, že jsem zatím ještě ničeho nedosáhl. Je to začátek nového dobrodružství, a budu se snažit jezdit tak dlouho, abych vůz co nejlépe připravil."
Pomohla vám sezona na postu testovacího jezdce dostatečně se připravit?
"Byl to velmi dobrý rok, kdy jsem mohl lépe porozumět autu a pochopit, co potřebujete k tomu, abyste byl ve formuli 1 dostatečně rychlý. A samozřejmě jsem se mohl seznámit s týmem, což znamená, že procházet se po paddocku pro mě nebude žádným velkým překvapením. I když sezona 2006 byla docela zvláštní. Teď jsem závodník, ne testovací jezdec, takže se cítím skvěle, když se vracím někam, kde to opravdu velmi dobře znám"
Co byste o sobě řekl lidem, kteří vás ještě neviděli závodit?
"Myslím, že jsem agresivní jezdec a nikdy se nevzdávám. V GP2 v roce 2005 jsem ukázal, že nezáleží na které pozici jsem byl, vždycky jsem byl připraven bojovat a odvézt maximum. Vím, jak probíhá závod, a nemám strach bojovat s ostatními kolo na kolo. Formule 1 je dalším stupínkem vpřed, ale budu k ním přistupovat naprosto stejně. Vždy jsem měl stejné motto jako jezdec rally Markku Alen: útočit na maximum! Doufám, že něco z toho budu moci ukázat v průběhu sezony 2007.
Jste také mužem, který nahradil odcházejícího mistra světa. Budete tak pod větším tlakem?
"Tlak je vždy spojen s očekáváním. Neočekávám, že jakmile usednu do vozu, budu odvádět úplně stejnou práci jako Fernando, a také si nemyslím, že by to ode mě tým hned očekával. Věřím, že mohu odvézt dobrou práci a Renault také, proto si mě také vybrali. Jedním z důvodů je, že jsem se vždy snažil svou práci odvádět stále lépe, vždy jsem přemýšlel, jak se ještě zlepšit a vždy jsem vyvíjel tlak sám na sebe. Takže si nemyslím, že bych tak byl pod větším tlakem. Pod tlakem jsem byl už loni, kdy jsem chtěl Renault přesvědčit, že něco dokážu. Tento rok chci svůj slib dodržet."
Přišel jste do týmu, který dokázal zvítězit ve dvou šampionátech za sebou. To znamená, že váš výkon musí být minimálně hodně vysoko...
"Ano, samozřejmě - nenastupujeme do sezony 2007 jen proto, abychom nasbírali pár bodů. Mám v hlavě pár očekávání, kterých bychom mohli dosáhnout, ale vše vyplývá z toho, čeho je schopen tým, a co bych mohl dokázat já. Podle mě je to pro nováčka fantastická příležitost. Je to skvělé, když můžete začít svou kariéru ve voze, který dokáže bojovat o vítězství. To je pro mě obrovskou výhodou, kterou bych měl využít."
Může Renault zopakovat své úspěchy z předešlých let?
"Měli bychom zůstat v klidu, přestat jen mluvit o našem očekáváním a počkat, co bude. Ještě před prvním závodem je třeba odvézt spoutu práce a důkladně se připravit. Až přijedeme do Melbourne, budeme mít za sebou 12 dní testování, včetně testů za horkého počasí v Bahrainu, takže myslím, že budeme v dobré pozici. Další výhodou pro mě budou páteční tréninky. Během 90 minut budeme moci najezdit libovolné množství kol, což mi pomůže si na okruh zvyknout. Bude to důležité, abychom našli potřebnou rychlost, a doufám, že v sobotu v Melbourne budu dobře připraven na svou první kvalifikaci."
Co bude vaším cílem při prvním závodě v Melbourne?
"Vše bude dáno konkurenceschopností našeho vozu, kterou poznáme až po zimních testech. Jako nováček můžete způsobit spoustu problémů, když nastupujete do své první sezony a mluvíte o vítězství, a pak nic z toho nesplníte. Takže chci začít postupně. Chtěl bych se dobře kvalifikovat, dobře odstartovat, čistě projet první zatáčkou, dokončit první kolo na dobré pozici, zajet dobře první stint, mít bezproblémovou zastávku... a snad nasbírat pár bodů. Myslím, že je to slušný cíl, protože ne mnoho jezdcům se to podaří hned v prvním závodě."
Jaká jsou vaše očekávání v první sezoně?
"Vím, že to bude sezona, kdy se budu muset hodně učit, takže mým prvním cílem je vyvarovat se chyb. Vím, že pár chyb udělám, ale mělo by jich být jen minimum. A potom musím využít všech příležitostí, které se mi naskytnou. A k tomu se potřebuji co nejlépe připravit, a co nejlépe komunikovat s inženýry. Už si s nimi rozumím dobře, zbývá jen najezdit s vozem další kilometry. Melbourne bude velkou výzvou, ale už se na ni moc těším!"