Heikki - část třetí
Mnoho, mnoho věcí se pro mě a pro tým událo tento víkend v Kanadě, ale startovat ze zadních pozic startovního roštu a skončit na čtvrtém místě je opravdu pozitivní.
Po tak těžkém tréninku a kvalifikaci to byl skutečný obrat.
Víkend jsme při prvním tréninku začínali v dobré formě, ale v tom druhém jsem v sedmé zatáčce na vůz tlačil trochu až moc, narazil jsem do zdi a šasi i zavěšení byly dost poškozené.
V sobotu ráno jsem potom odjel jen 6 kol, když mi vypověděl službu motor. Další chybu jsem udělal v kvalifikaci ve čtvrté zatáčce a přišel jsem o zadní křídlo.
Po tom všem jsme věděli, že potřebujeme něco opravdu speciálního, abychom ze závodu něco vytěžili.
V tisku se o mých chybách a haváriích dost mluvilo, a tak jsem se možná dostal pod tlak, ale stále jsem věřil, že se o nějaká místa můžeme posunout.
Tým byl skvělý, pokaždé dal vůz dohromady hodně rychle, a všichni jsme se ujistili, že se budeme pouze soustředit, zapomeneme na chyby a budeme doufat, že se vše podaří.
A přesně to se stalo, i když nám samozřejmě pomohly výjezdy safety-caru. Cítili jsme, že s rychlostí vozu bychom se zezadu mohli rychle dostat do top 14 nebo 15, ale vždycky je těžké překonat všechny ty výjezdy safety caru, i když pracovaly v náš prospěch.
Aktualizovali jsme naši strategii s nadějí, že ještě bude třeba safety-caru. Při první zastávce jsme natankovali více paliva a uprostřed závodu jsme na co nejméně kol obuli super měkkou směs pneumatik. Proto jsme mohli zůstat na trati déle a na konci závodu jsem tak mohl na tvrdších pneumatikách jet více naplno.
Vlastně, v posledních několika kolech jsem viděl, že Williams Alexandera Wurze byl na super měkkých pneumatikách, a myslel jsem si, že bych ho mohl předjet a získat tak pódium.
Třeba Kimi Räikkönen nebo Fernando Alonso zápasili s měkkými pneumatikami, ale myslím, že Alexander byl jediný, kterému na konci fungovaly, takže jsem ho nedokázal předjet.
Abych byl upřímný, kdybych neměl tak těžký víkend, měl bych větší šanci na třetí místo a více bych riskoval, ale teď už jsem nechtěl riskovat třetí crash víkendu. Vzhledem k problémům, které nás potkaly před nedělí a k tomu, jakým zklamáním byl poslední výsledek v Monacu, jsem myslel, že je lepší přivézt vůz domů na bodech bez jakýchkoliv incidentů.
Pro mě i pro tým bylo důležité ukázat, že dokážeme odvézt dobrou práci a získat body, když se naskytne příležitost. Proto jsem se rozhodl být raději konzervativní než jet jen pro jeden další extra bod.
Celkově byla výkonnost vozu lepší než dosud v sezoně. Nemyslím si, že bychom byli až tak daleko za BMW a Ferrari a myslím, že se vzdalujeme týmům jako Toyota a Williams. Proto můžeme být opravdu šťastní. Směřujeme správným směrem, a když zatím nejsme tam, kde bychom chtěli být, tak jsme na trati. Samozřejmě, zatím se nemůžeme srovnávat s výkonností McLarenu, ale těší mě, že Lewis Hamilton získal své první vítězství. V předchozích závodech vždy ukazoval, jak je dobrý, v kvalifikaci na pole-position, užíval si krásný závod bez incidentů, a domů přijel na první pozici.
Má talent na to, aby měl dobrou sezonu, má velmi dobrý vůz, takže očekávám, že bude závodit celou sezonu, a bojovat o šampionát. Ale nemyslím si, že je správné říci, že jeho týmový kolega u Mclarenu Alonso cítí tlak - nemyslím, že by na něho měl Hamilton nějaký vliv.
Už v minulosti ukázal, že je mentálně velmi silný a za svou dlouhou kariéru se nedopustil mnoha chyb. V každém závodě tlačí na vítězství, a pokud tak jezdíte, chyby mohou přijít snadno.
Ano, možná udělal chybu v Barceloně a také v Kanadě, a protože se odehrály v krátkém čase, vypadá to hodně dramaticky, ale nemyslím si, že se to na něm odráží. Stále je to jeden z Top jezdců, bude velmi silný, a samozřejmě bude bojovat o titul.
Co se týká mě a týmu, do Indianapolis pojedeme ve stejné náladě jako sem, pokusíme se být opět pozitivní a zkusíme se zlepšit.
S výsledkem v Montrealu jsme spokojeni, ale důležité je být stále soustředěni, a stále se snažit být konkurenceschopní.
Ale po dobu, kdy nevítězíme, nemůžeme být úplně šťastní."
Heikki Kovalainen, 12. 6. 2007