Giancarlo: Zůstat pozitivní a pokračovat v tvrdé práci
Giancarlo, jaké máte pocity ze svého vstupu do nového roku po úvodních třech závodech sezony 2007?
"Musím říci, že osobně mám smíšené pocity. Vůz evidentně není tak výkonný, jak jsme doufali, takže je to zklamání, protože jsem do této sezony nastoupil přesvědčen, že zatím mám tu nejlepší šanci bojovat o titul. Ale takový je teď momentálně pro nás život, takže se soustředíme na každý závod a každý test musí být zaměřen na získaní úplného maxima z vozu a musíme podávat výkony na naší nejlepší možné úrovni."
Máte pocit, že se vám to dosud dařilo?
"Ano, mám. Jsem závodník a chci vyhrávat, takže mohu vůbec opravdu říci, že jsem spokojen se sedmým nebo šestým místem? Samozřejmě, že ne. Ale když je to maximum, kterého může vůz dosáhnout, a já ho dosahuji, potom si musíte najít nějaké uspokojení v práci, kterou děláte."
Strávil jste dva roky bojem na čele startovního pole, teď zatím bojujete se skupinkou dalších tří týmů uprostřed pole. Je těžké se tomu přizpůsobit?
"No, práce je pořád stejná: tlačíte na limit, závodíte agresivně a snažíte se dosáhnout úplnéh maxima. Takže v prvních třech závodech jsem tvrdě bojoval s Trullim a se svým týmovým kolegou Heikkim. Všechno je to o využití každé příležitosti, která se vám naskytne a je jedno, ve které části pole právě závodíte."
Říkal jste, že R27 není tak výkonný, jak jste doufal. Je možné v tuto chvíli určit příčiny problému?
"To je to, na čem teď tým usilovně pracuje - porozumění problémům a potom je následně odstranit, jeden po druhém. Ve formuli 1 je velmi vzácné, abyste našli jednoduchá řešení, na všechno musíte jít logickou cestou, jinak skončíte s více otázkami než odpověďmi. Jako jezdci cítíme, když vozu schází přilnavost nebo se nedá řídit konzistentně, ale potom je to na inženýrech, aby porozuměli, co způsobuje tyto problémy - a jak je vyřešit. Minulý týden jsem byl v továrně a vím, že na tom všichni naplno a co nejrychleji pracují a zároveň pokračují s vývojem vozu."
Znamená to, že se zde vaše role, role jezdce, sníží?
"Vůbec ne - myslím, že je to ve skutečnosti mnohem důležitější než cokoliv jiného. Ve své kariéře už jsem se v podobné situaci ocitl i dříve, a jezdec skutečně může změnit motivaci týmu. Nemohu nacházet technická řešení místo inženýrů, ale je důležité vést tým dobrým příkladem. Oni vědí, že když vyjedu na trať, tak tlačím vůz na limit a dostávám z celého paketu všechno. A já vím, že v pozadí všichni, od mechaniků až po ředitele, pracují na 100 %, aby vůz vylepšili."
Jste optimistický, že se tým může od své současné formy odrazit zpět?
"Ano. Tohle je tým, který je zvyklý vyhrávat závody a všichni jsme odhodláni současnou situaci změnit. Je to také tým mistrů světa, který ukázal, že má všechno potřebné, aby byl v posledních dvou letech tím nejlepším, takže vím, že máme dostatek sil to otočit. Věřím, že se dostaneme k jádrům našich problémů a vyjdeme z toho ještě silnější. Nedokážu říci, kdy, na tom právě teď pracujeme. Ale ať se stane cokoliv, v každém kole se odevzdám na 100 % a budu jezdit s maximální motivací. To se nezmění, ať už budeme bojovat o body nebo o vítězství v závodě."