Fisico: Pořád jsme mistři světa!
Giancarlo, jak jste spokojen s vaším závodem v Melbourne?
"Osobně si myslím, že vzhledem k našemu výkonu a strategii jsem udělal maximum. Po zhodnocení všech dat mi inženýři potvrdili, že jsem jen těžko mohl udělat víc pro zlepšení naší pozice v cíli. Jel jsem agresivně zvláště v souboji s Trullim a Massou, abych umožnil Renaultu získat alespoň čtyři body, zatímco budeme čekat na vylepšení R27, což je velmi důležité."
Renault odstartoval tento víkend jako mistr světa, ale s očividně lépe připravenými týmy Ferrari, McLaren a BMW jste ho zakončili na čtvrtém místě v celkové klasifikaci. Bude tento nastoupený trend pokračovat?
"Nemyslím si, že jsme až čtvrtí v pořadí na roštu, jsme stále mistři světa. Samozřejmě, Ferrari je o krok vpřed, ale byl bych velice překvapen, kdyby se Renault nevrátil zpět do boje s McLarenem a BMW v příštím závodě v Malajsii."
Vypadá to, že vám chybí rychlost. Co myslíte, že způsobuje nedostatek rychlosti, se stejným motorem jako loni?
"Dobrá, s naším motorem je všechno v pořádku. Postrádáme přilnavost, nebo přinejmenším tomu tak bylo v Melbourne. Ale hlavní částí, kde se musíme zlepšit, je aerodynamika."
Nová pravidla týkající se pneumatik říkají, že jezdec musí během závodu použít obě specifikace - způsobuje to nějaké těžkosti s nastavením vozu, zvláště uvážíme-li, že měl Renault problém s přechodem na pneumatiky Bridgestone?
"Náš vůz byl perfektní s pneumatikami Michelin, takže se dalo čekat, že s přechodem na Bridgestone jsme byli nejvíce postiženým týmem. Nyní se musíme podívat na všechna data a zkusit porozumět tomu, jak přizpůsobit pneumatiky pro nás."
Mnozí souhlasí s tím, že okruh v Melbourne je až příliš individuální na měření skutečného potenciálu vozu a že skutečná hodnota bude rozpoznatelná až v Kuala Lumpur. Loni jste v Malajsii vyhrál. Očekáváte, že se tu vaše výkonnost zlepší?
"Přesně tak. Mé pocity po testech v Bahrainu zůstávají stále pozitivní, protože vím, že Melbourne je zvláštní trať a výsledky zde mohou být klamné. Takže počkejme si na další dva závody a uvidíme."
Na co se tým bude koncentrovat, až pojedete příští týden do Malajsie na předzávodní testy?
"Protože budeme testovat pouze s jedním vozem, tak byl vybrán Heikki, protože tuhle trať nikdy předtím neviděl, a potřebuje tu najet co nejvíce kilometrů. Jsem si jistý, že bude mít spoustu práce."
Jakou naději vkládáte do toho, že se výkonnost vozu po následujících dvou závodech zlepší, natož domácí základna týmu?
"Jak jsem říkal, počkejme a uvidíme. Máme skvělý tým, i když je daleko od domova a samozřejmě víme, co máme dělat."
Se nynějšími zkušenostmi z Melbourne, jak vidíte rozvíjející se sezonu?
"Bude to těžké, jak jsme očkávali. Nesmíme si nechat Ferrari utéct a rychle dotáhnout naši ztrátu - hodně rychle!"