Denis Chevrier: Nejlepší zážitky z F1
Jaká je vaše první vzpomínka na motorsport?
"Vzpomínám si na první články, které jsem četl v Moto Revue v letech 1966-67. První plakáty, které vydal Elf na konci šedesátých let také zanechaly své stopy. Stále si vzpomínám na Jackieho Stewarta, jak letěl přes hrbol, předpokládám, že to bylo na Nürburgringu."
Který závod jste navštívil jako první?
"Byl to motocyklový Bol d´Or v roce 1969. Velkou cenu jsem živě neviděl, dokud mě na jednu neposlal Renault jako inženýra v roce 1985."
Jak jste se dostal do Formule 1?
"Poté co jsem se otrkal ve světě závodů motorek jsem si uvědomil, že jsem byl finančně a technicky omezen. Nebyly žádné ambiciózní programy. Byl jsem opravdový nadšenec a Renault hledal spolupracovníky pro dodávku motorů třetímu týmu v F1, akorát podepsali s Tyrrellem. Okamžitě jsem se rozhodl poslat svůj životopis, setkal jsem se s Bernardem Dudotem a on mě angažoval."
Vaše nejlepší vzpomínka s Renaultem?
"Silverstone 1992 a kvalifikace Nigela Mansella ve Williamsu. Získal pole position s náskokem 2,5 sekundy před Ayrtonem Sennou a byl rozhodnut na konci vyjet znovu, aby byl ještě rychlejší! Závod byl také nezapomenutelný. Když dominujete takovým způsobem, tak vám ve vítězství může zabránit jen problém s technikou. Tlak byl obrovský."
Kdo je váš nejoblíbenější jezdec z těch, s kterými jste spolupracoval?
"Těžko říct, protože to je také otázka generací. Když začínáte, jste stejně staří jako piloti a potom se to vyvíjí. Vztah je vždy jiný. Vybral bych si Nigela Mansella, který je jen o rok mladší než já. Potom Ayrton Senna byl už o půl generace mladší než já a nakonec Fernando Alonso, ten nejmladší."
Popište třemi slovy filozofii Renaultu!
"Duch, přísnost, vášeň."
Který nejlepší závod jste kdy viděl?
"V nedávné minulosti jízda Fernanda Alonsa v dešti na Hungaroringu minulý rok, byl trochu jako Senna v Donningtonu 1993. Velká cena Španělska 2006 byl další nezapomenutý závod."
Co byste dělal, kdybyste nepracoval ve Formuli 1?
"Nevím! Určitě bych pokračoval v závodech motorek. Ale obchodní a produkční stránka by nebyla moje parketa. Daleko více mi sedí technická příprava."
Co dnes ve Formuli 1 schází?
"Vášeň! Více a více lidí v paddocku tam není kvůli samotnému sportu."
Co byste v současných technických regulích změnil?
"To se nedá říct, protože všechny parametry jsou provázané a vzájemně na sobě závislé. Hodně se mluví o nedostatku předjíždění v F1, ale myslím, že po technické stránce by bylo těžké to vyřešit. Nejvíce se bojuje v závodech, kde je jednoduše ten nejrychlejší vůz vzadu. Buď uděláte něco, co zaručí, že se to bude stávat pravidelně, nebo odeberete dvě kola a uděláte z nich motorky!"
Proti kterému týmu nejradši vyhráváte?
"Porazit mýtus Ferrari a vše co reprezentuje v roce 2006 bylo velkým potěšením!"
Jak dlouho ještě zůstanete ve Formuli 1?
"Nevím. Pokud příští regule umožní inovaci a po technické stránce vytvoří určité vzrušení, dokáži si představit, že budu pracovat ještě dlouho. Na druhé straně, pokud se stane F1 nudnou rutinou, nebudu váhat. Nepatřím mezi ty lidi, kteří pracují v F1 jen proto, aby byli součástí scény."